... în 11 noiembrie 2017 Louvre Abu Dhabi își va deschide porțile. Da, ai
citit bine! Peste nici trei zile din momentul în care scriu aceste rânduri unul
dintre cele mai importante și renumite muzee din lume își deschide o filială în
capitala Emiratelor Arabe Unite. Cum e posibil acest lucru? Prin intermediul
unui contract asemănător francizelor, concept despre care ai mai citit pe blogul
meu în această primăvară, aici.
Din ce motive a fost avantajos acest contract neașteptat între Louvre și Ministerul Culturii din Emirate? Într-o eră în
care totul se realizează urmărind profituri, putem afirma clar că în mare
procent motivațiile nu au fost de ordin
cultural, ci de natură pecuniară. Dovadă
pentru acest fapt stă chiar momentul tardiv în care are loc marea deschidere,
ținând cont că primele tatonări au fost făcute acum 10 ani, în 2007. Potrivit
surselor, criza financiară a determinat amânarea inaugurării impresionantelor
galerii ale Louvre Abu Dhabi. Dorința Emiratelor a se făli cu o fărâmă din muzeul
– capodoperă, ce păstrează în sine secole de istorie și cultură este pe deplin
îndreptățită, întrucât adaugă un plus de valoare țării lor.
... te-ai gândit că?
... ai putea lua și tu o inițiativă asemănătoare, alegând un brand deja
celebru pe care să îl aduci în orașul tău? Deși investiția inițială e consistentă,
rezultatele sunt pe măsură.
Pentru un tânăr care își caută o direcție și pune în balanță înființarea
unui start-up cu achiziția unei francize, exemplul de mai sus referitor la muzeul
Louvre este elocvent. Construcția clădirii în care Louvre Abu Dhabi va fi
găzduit a costat enorm, la fel și taxa pe care aceștia o achită Muzeului Louvre
din Paris. Cu aceeași sumă de bani ar fi putut construi ei înșiși ceva
spectaculos. Totuși, ceea ce vinde bine
astăzi este brand-ul. Valul de
vizitatori va fi cu siguranță mai mare datorită renumelui clădit de celebra
instituție pariziană. În mod asemănător, oamenii au mai mare încredere într-o companie
răspândită internațional, despre care există în nenumărate surse feedback și
este de notorietate decât într-un start-up care rămne pentru luni sau ani de
zile un no-name în domeniul său, întrucât dezvoltarea necesită sume mari de
bani și timp pentru a câștiga încrederea publicului.
Brand-ul vine, în cadrul unei francize, la pachet cu know-how-ul: metoda clară în care trebuie realizată fiecare
procedură astfel încât să se alinieze la standardele impuse de, am putea spune,
compania-mamă.
Mai mult, materialele de marketing
sunt deja concepute și puse la dispoziție, designul
spațiului în care se desfășoară activitatea e predefinit, iar succesul este
aproape o certitudine, întrucât modelul de afacere s-a dovedit a funcționa la
nivel optim și în alte locații.
Toate aceste elemente sunt încurajatoare pentru un tânăr încrezător, care
deține o sumă de bani gata pentru a fi investită. De exemplu, un model de
afacere ce pare tentant este în domeniul educației.
Franciza Logiscool are la bază nevoia tot mai mare de abilități digitale în
rândul tinerilor și pune la dispoziție o platformă interactivă care are ca scop
învățarea unui limbaj de programare în mod creativ și apelând la metode cu
tentă ludică. La fel ca și orice alt business, pretinde implicare și dorință de
a promova pe plan local conceptul, cu scopul de a ajunge la cât mai mulți
potențiali clienți. Potrivit statisticilor Logiscool, peste 10000 de copii cu
vârste între 6 și 18 ani –au folosit deja de această tehnologie, în peste 44 de
locații din 7 tări. Informații suplimentare despre franciza sunt în tabelul de
mai jos, preluat de pe site-ul oficial Francize.ro:
Privit din afară, acest sistem pare a avea dezavantaje net inferioare
plus-urilor pe care le prezintă. Printre posibilele neplăceri cauzate de
francizare sunt constrângerile, limitele impuse de francizat, astfel încât
ideile ori conceptele originale ale francizorului nu pot fi puse în practică
din cauza contractului prestabilit și a necesității ca afacerea să își păstreze
omogenitatea în fiecare punct de lucru. Mai mult, antreprenorul e considerat în
general a fi acea persoană care nu are un superior, un șef, Totuși, în cazul
francizei, este necesară o raportare constantă a activității, așadar există un
nivel superior, căruia atreprenorul trebuie să îi acorde importanța și
respectul cuvenite, oferind orice dată statistică solicitată.
Însumând toate aspectele menționate, concluzia mea este că unei persoane în căutare de idei de afaceri ce
dorește să investească dar nu are multă experiență în business franciza i s-ar
potrivi perfect. (Evident, există mai multe nivele de francizori, inclusiv
persoane care au mai multe afaceri și implicit dețin o vastă experiență. Totuși,
acestui gen de persoane le vor face recomandări specialiștii în domeniu.) Unei
persoane pline de inițiativă, indiferent de vârstă, care iubește copiii și are
afinități spre domeniul educațional, i-aș vorbi cu siguranță despre Logiscool
ca model de business elegant, eficient și sigur.
Sursa: logiscool.com |
Tu în ce franciză te vezi implicat?
Articol înscris în proba 17 a competiției SuperBlog.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu